2016. február 8., hétfő

Az első egy évem !



Hihetetlen, hogy mennyire gyorsan elrepült ez az év ! Szinte még csak most nyitottam és máris szülinapos a Torta és Karamell Szalon Győrben :)
Ha visszagondolok, hogy mennyit hezitáltam rajta, hogy belevágjak vagy sem, illetve , hogy kell e ez nekem, vagy sem ?  :)
Tele gátlással és félelmekkel meghoztam életem eddigi legnagyobb és egyben legnehezebb döntését és belevágtam . Nagy elhatározás volt ez tőlem és aki ismer az tudja, hogy mennyire a stabilitásra és a biztonságra épül az életem . Szívem mélyén tudtam és reméltem, hogy menni fog, de a félelem nagy úr, ezt mindannyian tudjuk !
Amint a tervezgetés elindult és nagy nehézségek árán sikerült megtalálnom a helyet ami alkalmas lenne a vágyaimban felépített "légvárhoz", szinte az események magukkal ragadtak és csak sodródtam az árral . Szerencsére voltak barátok, akik ha kellett és szükség volt rájuk a kezüket nyújtották felém, illetve a családi támogatás is erős volt a kétségek és kételyek tengerében....
A Szalon lassan testet öltött és minden szépen kiforrott , majd a nyitásra a képlet összeállt és a dolgok szinte maguktól mentek. Mentek igen és a sok munka amit beleraktunk illetve a sok energia, pénz és fáradtság meghozta a gyümölcsét és sikeresen vettük az akadályokat !
A vendégek, akik az elmúlt  években...évtizedekben a vendégeim voltak , mind biztosítottak hűségükről és szép számban jelentek meg újabbnál , újabb követők és rendszeres vásárlók.
Sajátos ízeim és díszítési technikáim magával ragadták az embereket és a visszajelzések alapján jó úton haladok a továbbiakban is :)
Egy dolgosan telt nyár, tele esküvővel , majd egy hihetetlen ősz és tél után elérkezett az első szülinapja is a Szalonnak, amit fel sem foghatok ...
Boldog fáradtság és élmények tulajdonosa vagyok és bár nehéz a mindennapokban maximumot adni, én igyekszem a képességeimhez mérten.
A kollégáim hűsége és kitartása példaértékű,  mert ritkaság, hogy a világban ennyire számíthassunk egymásra!   A mindennapokat olyan szépen átvészeljük és együtt éljük meg az örömöket és feszült pillanatokat, hogy sokszor már olyanok vagyunk mint egy nagy család :)

Hálás köszönetem mindenkinek aki részese volt ennek az egy évnek és megtisztelt a jelenlétével, illetve köszönöm a sok biztatást és támogatást!  Sokan mondták, hogy az első év sorsdöntő, és ha túléled majd Józsi sokkal tisztábban látsz majd mindent ami körülvesz !!! Ez jelentem igaz is volt , mert sok dolog letisztult körülöttem :)   A barátok száma leredukálódott és csak azokkal az emberekkel veszem körbe magam, akik fontosak nekem és akiknek én is fontos vagyok őszintén !
Sok sallangot, felesleges kapcsolatot lezártam az életemben és hogy őszinte legyek felszabadult energiákkal nyitottam mások irányában és ezzel kedves baráti kapcsolatok részesévé váltam magam is .



Megjelentek és sokasodtak a másolók is ! Rengetegen figyelmeztettek, hogy másolják a munkáimat illetve a sütik külseje is a végletekig megegyezik az általam készítettekkel .
Egy idézeteket posztoló oldal a képeimet rendszeresen lopta és nagy gondossággal eltüntette róluk a logómat, majd idézetekkel ellátva posztolhatóvá váltak ! Arra nem volt energiájuk viszont, hogy a beleegyezésem kérjék, vagy feltüntessenek, mint szerzőt !
Vagy egy másik eset, amikor egy feltörekvő cukrász fiatalember a saját szövegeimet másolta a tortáihoz, de még a bemutatkozó szövegem is a saját képe alá szerkesztette :)
Egy másik fiatalember pedig nagy bőszen nyilatkozta le, hogy mennyit gondolkozott a tortáin, hogy sajátosak legyenek és mennyi munkája volt benne, mire kitalálta őket, közben mind az én tortáim másolata volt egy az egyben, csak minősíthetetlen kivitelezésben !
Számtalan szakmai kolléga is megjelent nálam és voltak akik korrekt módon bemutatkozva és kellemes beszélgetéssel tették mindezt, de se szeri, se száma azoknak akik a teljes választékot kérték és vitték magukkal...


EMIATT FONTOS !!!

Mivel az utóbbi időben a szakma érdeklődése megnövekedett irányomban és a munkáim iránt, ezért arra a döntésre jutottam, hogy a szellemi-tulajdonjog védelem adta lehetőségek keretein belül megvédem mindazt, ami az enyém.
Szeretnék tájékoztatni mindenkit arról, hogy a desszertjeim és tortáim külső megjelenése formatervezési mintaoltalom, szerzői jogi védelem, valamint védjegyoltalom alatt állnak. A védjegyem (logóm) bejegyzett oltalom. A Torta és Karamell szalon, valamint üzlet koncepciója pedig szintén szerzői jogvédelem alá esik.


 Kénytelen voltam meghozni ezt a döntést és megvédeni mindazt amit felépítettem !


Nagyon köszönöm mindenkinek aki velem töltötte az elmúlt évet és remélem sokáig magam mellett tudhatom majd azokat, akik fontosak nekem és akiknek én magam is fontos vagyok :)

Lengyel József 

14 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Letörölheti ,,ahányszor csak akarja! Az Igazságon mit sem változtat! Ez is csak azt bizonyítja,hogy betalált..és van igazság alapja..különben nem törölte volna le a commentemet :)


      Azért ez felháborító! Mindenki Önt másolja? és Önt koppintja? :D
      Ezeket a sorokat amit leírt,maximum csak az hiszi el aki nem jártas a cukrászatban,a szakmabeliek most mind jót nevetnek !!! A google telis tele van,olyan tortákkal amiket egy az egyben lemásolt!!! Mindenki láthatja ott vannak! Vagy azt állítja,hogy a külföldi cukrászmesterek és dizájnerek is Önt koppintják ??? Nevetséges :D
      Az Ízvilágról meg csak 1 példával élnék : a pár napja bevezetett állítólagos Ön által kivitelezett sós-karamellás popcorn desszertet,,2éve egy Bpesti cukrászda már feltalálta..vagy lemásolták tök mindegy !!
      És még rengeteg példát feltudnék sorolni,,de szerintem Ön is nagyon jól tudja..,hogy mennyi mindent koppintott már le életében!!

      Törlés
    3. Egy anonim profillal nem tudok mit kezdeni sajnálom....

      Törlés
    4. És csak még egy gondolat.
      Teljesen felesleges botrányhőssé válni pláne név és arc nélkül.
      Abba semmi gond nem volt bennem eddig sem ha valaki felhasználta a munkáim kiinduló alapnak de tegye azt kicsit a sajátjává....

      Törlés
    5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  2. Nem állítom hogy mindenki engem másol és azt sem hogy nem volt rám hatással más. De a lényeg hogy a képeket soha nem tüntettem fel úgy mint a saját munkámat.
    Ha ezzel a psutommal csak azt értem el hogy ne lopják a képeket akkor már megérte.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Csak még egy gondolat erejéig ma visszatérnék, mert tegnap éjjel, már nem volt energiám a géphez ülni és telefonon nem vagyok túl jó ...
    Mielőtt kiforgatná a szavaimat, ismételném, hogy nem állítottam azt, hogy mindenki engem másol :)
    Én az engem választó vendégeknek mindig a sajátos tortáimat ajánlom és készítem el, például esküvőre is !
    Ha valaki szeretné egy kinti, de akár egy hazai cukrászat tortáját tőlem én lebeszélem róla, de ha mégis ragaszkodna valaki egy kinti tortatervező munkájához, akkor én levélben kérek engedélyt tőle ahhoz, hogy a tortáját elkészíthessem a párnak. Az elmúlt évben erre 11 példa volt és ehhez minden esetben megkaptam a hozzájárulást is. Szerintem ez így korrekt !
    Volt 3 torta amit esküvőszervezők rendeltek a kiállítási pavilonokra és a torták fontosak voltak az összkép kialakítása érdekében és ezen esetekben is hasonlóan jártam el.
    A levédetés pedig a leginkább a képeim lopására célzott, mert ahogyan írtam is lájkoloós oldalak lopják és távolítják el a logót róla, majd osztogatják a nagyvilágba, mindennemű engedélykérés nélkül.... Illetve cukrászdák oldalán is jelentek meg saját képeim, ami minden csak nem korrekt hozzáállás ...
    Hogy a karamell krémet és a popcornt már kitalálta más is, azt én is tudom , tehát ebben nincs probléma , de saját fejlesztésű krémemmel kombinálva készítem, így sem receptet sem külsőt nem loptam senkitől....
    Ha valakire inspirálóak a tortáim illetve a desszertjeim, azzal soha nem volt problémám, és ha egy kicsi szépérzéket formál bármely munkám, akkor már megérte, de a korrekt hozzáállás szerintem alap és ezt sokan meg is teszik a tortás világból, mert sokan keresnek meg és kérnek tanácsot tőlem amire igyekszem válaszolni, illetve örömmel hozzájárulok és segítek bárkinek aki az én tortáimat szeretné elkészíteni, ha megkeres és nem csak simán elviszi a képet !
    Nagyjából ennyit tudok erre a névtelen hozzászólásra mondani .
    Köszönöm, hogy megtisztelt a véleményével !

    Lengyel József

    VálaszTörlés
  5. Vannak akik alkotnak,mint Ön s vannak akik ötlet és fantàzia nélkül csak kopiznak.Sajnos ez így van mindenhol.Ez legyen az Ön büszkesége a kopizóknak a szégyene!Sajnos nem lehet kivédeni,de a szellemi munkàjàt îgy meg lehet védeni.Van akinek a diploma munkàjàt hasznàltàk fel a médiàban,màsok egy egy ruhabolt kînàlatàt màsoljàk,mert nincs önàlló fantàziàjuk :-(tudàsuk.Csak így tovàbb! Őszinte csodàlója Maya

    VálaszTörlés
  6. Vannak akik alkotnak,mint Ön s vannak akik ötlet és fantàzia nélkül csak kopiznak.Sajnos ez így van mindenhol.Ez legyen az Ön büszkesége a kopizóknak a szégyene!Sajnos nem lehet kivédeni,de a szellemi munkàjàt îgy meg lehet védeni.Van akinek a diploma munkàjàt hasznàltàk fel a médiàban,màsok egy egy ruhabolt kînàlatàt màsoljàk,mert nincs önàlló fantàziàjuk :-(tudàsuk.Csak így tovàbb! Őszinte csodàlója Maya

    VálaszTörlés
  7. Én csak gratulálni tudok Józsi!
    Már nagyon rég volt alkalmam írni neked, de most végre tudtam rá időt szakítani.

    Illetve nem tudok szó nélkül elmenni amellett, hogy milyen emberek vannak.
    És igazad van, védd meg ami a tied! Szelektálj, hogy mi fontos és mi és ki nem és igenis csak azzal foglalkozz, ami neked fontos!

    A sok ingyen élő pedig húzzon el zabot hegyezni.
    A nagy Igazságnak pedig innen üzenem, hogy előbb meg kéne tanulni helyesen írni és utána posztolgass és véleményezz apukám vagy anyukám. ;-)
    Akkor talán valaki komolyan is fog tudni venni, de így nagyon kevés vagy barátom!

    VálaszTörlés
  8. Ezt a karamell munkát ellopni lemásolni nem lehet aki soha nem dolgozott karamellel annak meg elképzelése se lehet ez mit jelent ehez tehetség kell izlés világ. Kézügyesség és nem lehet lemásolni . Ezek a karamell csodák egyediek és aki kicsit ért hozzá tortárol tortára észreveszi József fejlődését pl ez egy művészet a szinvilág pedig szintén ehez szerelem kell remélem én is egyszer életre keltem az én izlés világomat.

    VálaszTörlés
  9. Ezt a karamell munkát ellopni lemásolni nem lehet aki soha nem dolgozott karamellel annak meg elképzelése se lehet ez mit jelent ehez tehetség kell izlés világ. Kézügyesség és nem lehet lemásolni . Ezek a karamell csodák egyediek és aki kicsit ért hozzá tortárol tortára észreveszi József fejlődését pl ez egy művészet a szinvilág pedig szintén ehez szerelem kell remélem én is egyszer életre keltem az én izlés világomat.

    VálaszTörlés